Dobrý firemní web je nezbytnou a neocenitelnou součástí každého podnikání, je důležitým marketingovým a komunikačním nástrojem, přivádí nové zákazníky. Je důležité neopomíjet příležitosti, které internet nabízí, mnoho potenciálních zákazníků hledá zboží nebo služby právě tam. Měl by klást minimální nároky na údržbu, přitom by měl být aktuální a jeho obsah by měl být co nejčastěji aktualizován.
Je žádoucí, aby se web při vyhledávání prostřednictvím vyhledávačů objevoval na předních pozicích, s optimalizací webových stránek pomůže SEO specialista. Využít jeho služeb se vyplatí opakovaně, mění se totiž trendy SEO i algoritmy vyhledávačů. Nezbytná je i opakovaná analýza počtu návštěvníků stránek, odkud a kudy přicházejí, odkud bez objednání zboží nebo služby odcházejí a po jaké době. To všechno jsou údaje, se kterými lze pracovat, a mohou přinést lepší výsledky.
Dnes je již nutností, aby web byl vytvořen pomocí responzivního designu, který zajistí uživatelům všech zařízení, včetně mobilních, správné zobrazení. Není nic horšího, než rozhozené stránky, uživatel z nich okamžitě odchází.
Obsahové firemní weby mají jednoduchou strukturu a jsou založeny především na textovém obsahu, který zpravidla zaujímá převážnou část stránky. Je uživatelsky přívětivý, rychle se načítá, má jasnou strukturu. Optimalizovaný zdrojový kód umožňuje snadnou indexaci ve vyhledávačích a tím umístění na dohledatelných pozicích. Velký význam má provedení analýzy klíčových slov, která zákazníci na internetu nejčastěji vyhledávají.
Naproti tomu designové firemní weby pracují s větším množstvím obrazového materiálu a textová část bývá minimalizována. Díky malému množství textů je problematické zajistit jejich čelní umístění ve vyhledávačích. Takové weby se jeví jako nejvhodnější pro firmy, používající web pro prezentaci, ale jejich marketingové aktivity jsou silné i mimo internet.